Thuisbegeleiding

Aanmelden voor begeleiding

Zowel jij, je steunfiguren als betrokken hulpverleners kunnen een aanmelding doen via de telefoon of door ons aanmeldformulier op de website in te vullen.

Thuisbegeleiding op maat

Intakegesprek

Na aanmelding plannen we een intakegesprek, liefst samen met een steunfiguur of doorverwijzer. We bekijken tijdens dat gesprek je doelen, wie al betrokken is en wat je nodig hebt in je herstelproces.

Bespreking team

Afhankelijk van jouw woonplaats wordt jouw aanmelding besproken met het team dat thuisondersteuning aanbiedt in jouw regio. Op dit teamoverleg wordt bekeken of je in aanmerking komt voor begeleiding of welke andere dienst meer geschikt is om je verder te ondersteunen.

Indien je bij ons op de wachtlijst terecht komt, wordt er in die wachttijd maandelijks contact opgenomen.

Begeleiding op maat

Bij de opstart vertrekken we vanuit jouw unieke verhaal. We zoeken samen naar krachten en hulpbronnen, volgen jouw tempo en werken aan het behouden en versterken van je zelfstandigheid/onafhankelijkheid. Samen stellen we doelen op die we regelmatig evalueren. Ook steunfiguren en professioneel netwerk worden in samenspraak met jou betrokken.

Praktisch

Duur & kostprijs

Afhankelijk van je doelstellingen duurt een begeleidingstraject zes maanden tot maximaal twee jaar. De kostprijs van een huisbezoek hangt af van het team die de begeleiding opneemt. Bij Vesta rekenen wij voor een huisbezoek een onkostenvergoeding aan van €2 of €5, afhankelijk van je ziekenfondsstatuut.

Afronding

Bij afronding bezorgen we een verslag aan je huisarts en andere betrokkenen. Zowel jij als je steunfiguur ontvangen een tevredenheidsbevraging.

Vesta thuisbegeleiding op maat

Veelgestelde vragen

Is de hulp gratis?

De meeste vormingen in ons aanbod zijn gratis. Wanneer onze expertise niet binnen ons team ligt, gaan we opzoek naar een externe partner waarbij vorming tegen betaling mogelijk is. Enkel wanneer een thuisbegeleiding wordt opgestart, vragen wij €2 of €5 per huisbezoek, afhankelijk van jouw statuut.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens? GDPR?

Alle gegevens worden bijgehouden volgens de huidige GDPR-wetgeving.Meer hierover vindt je bij het luikje GDPR op onze website onderaan.

Kan ik hulp krijgen buiten de uren?

Vesta is enkel bereikbaar tijdens de kantooruren en op dinsdag en donderdag ook van 16u tot 19u. Indien u hulp nodig hebt buiten deze uren verwijzen wij u graag door naar de wachtposten.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben met de aangeboden hulp?

Heeft u een klacht dan zijn we steeds bereid om te luisteren, dit verder uit te klaren en indien nodig in overleg te gaan met u en onze coördinator.

Is Nederlands verwacht?

Een basiskennis Nederlands is vereist.